Pop Mart opplever enorm vekst drevet av Labubu-dukker

Hovedpunkter:

  • Pop Mart oppnådde en nettofortjenesteøkning på 396,5% i første halvår av 2025.
  • Selskapets omsetning steg med 204,4% i samme periode.
  • Labubu-dukkene har blitt en global sensasjon, støttet av kjendisendorsementer.
  • Omtrent 40% av salget kommer nå fra oversjøiske markeder.
  • Pop Mart planlegger å øke produksjonen av Labubu til over 10 millioner enheter daglig innen september 2025.

Den kinesiske leketøysprodusenten Pop Mart har annonsert en imponerende økning i både omsetning og nettofortjeneste for første halvår av 2025. Selskapet rapporterte en nettofortjenesteøkning på 396,5% og en omsetningsvekst på 204,4% sammenlignet med samme periode året før.

Denne bemerkelsesverdige veksten tilskrives i stor grad den globale populariteten til Labubu-dukkene, som har blitt en kulturell sensasjon. Kjendiser som Rihanna, Lisa fra Blackpink og David Beckham har bidratt til å øke etterspørselen etter disse "ugly-cute" dukkene.

Omtrent 40% av Pop Marts salg kommer nå fra oversjøiske markeder, noe som understreker selskapets suksess med å utvide sin globale tilstedeværelse. For å møte den økende etterspørselen planlegger Pop Mart å øke produksjonen av Labubu-dukkene til over 10 millioner enheter daglig innen september 2025.

Til tross for denne suksessen har det vært bekymringer knyttet til blindboks-salgsmodellen, spesielt med tanke på dens potensielle avhengighetsskapende natur blant mindreårige. I juni 2025 falt Pop Marts aksjer med 3,6% etter rapporter om at kinesiske myndigheter vurderte strengere reguleringer for slike produkter.

Likevel fortsetter Pop Mart å ekspandere, med planer om å åpne flere butikker og automatiserte salgssteder globalt. Selskapet har allerede etablert seg i 18 land og ser ut til å opprettholde sin vekstbane i den internasjonale leketøysindustrien.