Nordiske utenriksministre bekrefter Grønlands suverenitet
- Nordiske utenriksministre bekrefter Grønlands suverenitet.
- Uttalelsen understreker at saker angående Grønland er for Danmark og Grønland å avgjøre.
- Ministrene støtter økt NATO-tilstedeværelse i Arktis.
- Samarbeid med USA om sikkerhet i Arktis fremheves.
- Respekt for FN-paktens prinsipper og internasjonal lov vektlegges.