McDonald's Japan avslutter Pokémon-kampanje etter kaos og matsvinn

Hovedpunkter:

  • McDonald's Japan lanserte en Pokémon Happy Meal-kampanje med eksklusive samlekort.
  • Voksne samlere kjøpte opp store mengder måltider for å få tak i kortene, og etterlot maten urørt.
  • Dette førte til store mengder matsvinn og kaotiske tilstander i restaurantene.
  • McDonald's Japan beklaget situasjonen og avsluttet kampanjen tidligere enn planlagt.
  • Selskapet planlegger å implementere tiltak som kjøpsbegrensninger for å forhindre lignende situasjoner i fremtiden.

McDonald's Japan har nylig avsluttet sin Pokémon Happy Meal-kampanje etter at en uventet etterspørsel fra voksne samlere førte til kaotiske tilstander og betydelig matsvinn i restaurantene. Kampanjen, som ble lansert for å tiltrekke barn med eksklusive Pokémon-samlekort, ble raskt oversvømt av voksne som kjøpte store mengder måltider utelukkende for å få tak i kortene, og etterlot maten urørt.

Denne uventede etterspørselen resulterte i store mengder ubrukt mat og overfylte søppelkasser rundt restaurantene. McDonald's Japan har beklaget situasjonen og innrømmet at de ikke hadde forutsett den massive interessen fra samlere. Selskapet har derfor besluttet å avslutte kampanjen tidligere enn planlagt og har lovet å implementere tiltak som kjøpsbegrensninger og stans av nettbestillinger for å forhindre lignende situasjoner i fremtiden.

Dette er ikke første gang McDonald's har opplevd lignende problemer med Pokémon-samlekort. Tidligere kampanjer i andre land har også tiltrukket seg voksne samlere og resultert i lignende utfordringer. Selskapet understreker viktigheten av å sikre at slike kampanjer forblir familievennlige og ikke fører til unødvendig matsvinn eller kaos i restaurantene.